lördag 20 oktober 2012

Deprimerande väder resulterar i IKEA-besök


Det är deprimerande väder i dag. Det har regnat hela dagen, eller hela veckan faktiskt. För att muntra upp oss åkte vi till IKEA, som alla andra uppsalabor tydligen. Vi gav upp försöket att hitta det ultimata skötbordet på Blocket, då alla antingen fanns tiotals mil bort, och således skulle bli dyrare än ett nytt, eller var av fel sort. Fisen vill att hans/hennes blöjor ska bytas på rätt skötbord. Plus att vi har ett trångt badrum.


Se hur lycklig jag blev när jag fick stå bland IKEAS julpynt. Den dåliga hållningen behöver ni inte notera.


När vi kom hem lagade S köttfärssås för ett helt kompani, så nu har vi frysen full, bara att värma på under amningspsykosen.

När S började skruva ihop skötbordet upptäckte vi detta. "Lämna inte barnet utan tillsyn" tryck i skivan på tio olika språk! Vad jag kan se går det inte att få bort texten heller. Detta börjar likna USA. Eller trygghetsnarkomani (om det inte hade stått något skrivet, hade det givetvis varit ofarligt att lämna barnet ensamt). Tur tur att texten finns där, med bokstäver som aldrig kommer att nötas bort, för jag hade ju tänkt lämna Fisen ensam på skötbordet, men nu, tack vare detta, kommer det aldrig att ske. Nä, det blir till att försöka täcka över, med en trave blöjor eller toapapper, sorry IKEA. Sorry Fisen.


Usch, vad jag är uttråkad! Jag skulle lätt kunna liva upp tillvaron med en förlossning nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar