måndag 23 juli 2012

Sol, bad, kräkning, grill, Rockoff, loppis, svärföräldrar, Dead by April osv

Nu är vi äntligen tillbaka i hemmets trygga vrå (läs: egen toalett att kräkas på), och teensen har åkt hem. Veckan har gått över förväntan. Jag har visserligen kräkts varje dag, men tiden mellan kräkningarna har jag för det mesta mått ganska bra. Svärisarna var nöjda med vistelsen, inga större (endast några mindre) konflikter har inträffat, tonåringarna har varit nöjda och den ena har kämpat och sommarjobbat, den andra har firat födelsedag. Solen har också skinit varje dag, endast en förmiddag med regn, fram tills idag, då det gråa vädret passade alldeles ypperligt att resa hem i.

Vi har hunnit med massor. Eller rättare sagt, alla andra har hunnit med massor. Jag har gjort en del, men också vilat en del då jag varit trött eller mått illa. Veckans program kan i alla fall summeras med grillning, bad, sol, loppis, fiske, museum, getskötsel, Sjödagarna, motorcykelåkning, Dead by April på Rockoff (autografer och backstagebesök inkluderat), suktning på dyra båtar, fika m m.

Nu måste jag vila. Semester efter semestern. Eller sjukskrivning efter sjukskrivningen, eller vad det nu heter. Ikväll blir det film och pizza. Soffhäng helt enkelt. Bilder kommer senare. Från semestern/sjukskrivningen, alltså, inte från soffhänget, det får ni gissa er till hur det ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar