fredag 13 juli 2012

Föräldrabalken

Tråkdag, S jobbar 34 timmar på raken och jag sitter i vanlig ordning hemma och funderar. Idag ägnar jag tiden åt att reta upp mej själv och bli förbannad på orättvisor, idiotiska människor och strider jag inte kan vinna. Varför gör jag så? Vet att det inte är konstruktivt, men ilskan bara kokar i mej.

Jag läser lagtexter, föräldraforum, familjerättens hemsida, socialtjänstens hemsida och känner mej maktlös över att barn utsätts för föräldrars egoism och oförmåga att sätta barnens bästa i första rummet. Att bitterhet ska få ta så stor plats! Och nu pratar jag inte bara om min egen bitterhet.


Jag vet inte om de här frågorna känns viktigare för mej för att jag själv snart blir förälder eller om det bara är min vanliga oförmåga att hantera känslan av maktlöshet som gör mej så upprörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar