onsdag 4 juli 2012

Bättre tider?

Jag har haft två ganska bra dagar, vilka har timats alldeles utmärkt eftersom vi har haft besök av vännerna från Lappland, och nu är tonåringarna här. Dessutom har det varit finväder så att vi har kunnat vara ute och känna på sommaren.

Lapplandsfolket var på genomresa och övernattade en natt, så lägenheten var överbelamrad med diverse madrasser och sovplatser. Finns det hjärterum... osv. Vi hann med ett besök på sushirestaurang (där det även "ingåg frukt and glass") också, till de flestas stora glädje. Sushi är bristvara i Lappland.




Vi är just nu båtvakt åt våra vänner som semestrar i Frankrike, och idag blev det en tur längs ån och ut en liten bit på Ekoln till närmaste badplats. Efter att S hade slitit sig svettig i startsnöret kom vi iväg, med yngsta tonåringen som kapten. Vi glömde ta med besticken till lunchsalladen, och fick äta med egenhändigt tillverkade chopsticks, vilket gick alldeles utmärkt. En mycket trevlig dag, hoppas ni har det lika bra i Provence, E & E! Jag bjuder på en bild där jag och magen håller på kvävas i min, trots allt rätt så överdimensionerade flytväst.






Fler dagar som den här, tack! I helgen ska vi på en liten resa som har varit planerad länge. När vi bokade en helg på en äventyrscamping utanför Norrköping, i en stuga utan toalett, kunde jag inte tro att jag fortfarande, flera månader senare, fortfarande skulle kräkas i snitt tre gånger varje dag. Nu är den helgen här, och jag håller tummarna för att jag mår som jag gjort idag (då jag bara kräkts två gånger).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar