fredag 16 augusti 2013

Vinballe

Dagen blev inte som jag tänkt, men det blev mycket trevligt ändå. Som gräsänka i helgen har jag planerat dåligt, och inte gjort upp en enda plan. Min tanke var att lite spontant haka på en kompis till det stora varuhuset som säljer möbler, men då sov den lilla sömnmarodören som tvingade upp mej kl 05 i morse. Lika bara att passa på och vila lite själv, tänkte jag, och somnade jag med, och missade därmed hela utflykten.

Därför blev jag jätteglad när det dök upp ett sms i min inbox från en god vän som jag träffar alldeles för sällan. Vin på balkongen erbjöds (en s k "vinballe", tänk inget snusk nu, I know you do!). Det tackade vi glatt ja till, Lilla A och jag. Eller rättare sagt tackade vi ja till balle utan vin (och nu får ni verkligen släppa de där snuskiga tankarna ni har! Balle = balkong).

Mycket, mycket trevligt blev det. Men tyvärr en ganska kort eftermiddag/kväll för oss, då Lilla A började längta efter kvällsgröten vid kl 19, så då styrde vi hemåt.

Den barnfria delen av kvällen har ägnats åt att gå igenom bostadsannonserna. Vi ska väl kanske ta oss på någon visning under helgen, medan sambon cyklar och stånkar på mellan Sälen och Mora. Alla har vi våra intressen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar