tisdag 11 september 2012

Trångbodda?

Vi har det trångt hemma hos oss. Och snart anländer Fisen, utan att vi har plats för alla barnprylar. Jag måste alltså röja. Jag har väntat och väntat på att det där rycket när man vill boa ska komma (man ska ju tydligen komma in i någon sådan fas som gravid, har jag hört), men det vill sig inte riktigt.

Jag har t o m skrivit en lång lista på hur jag ska ta tag i problemet med att skapa plats. Det är lite grann som en kedjereaktion; jag måste börja i köket för att tömma en hylla i skafferiet dit grejer från garderoben ska flytta in för att kläder från byrån ska få plats där, osv osv.

Idag började jag med att sortera/slänga gamla krukor från skafferiet. Trots det jag skrev i mitt föregående inlägg, om att jag alltid går in för saker så himla helhjärtat, tog energin slut någonstans halvvägs. Jag skyller mitt tillkortakommande (eller min tillfälliga svacka) på graviditeten. Men oavsett vad anledningen är, ser mitt kök nu ut så här, och jag undrar var jag ska få plats att äta min frukost imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar