onsdag 7 november 2012

Tidsperspektiv

Aldrig har väl klockan gått så långsamt. Minuterna, timmarna och dagarna sniglar sig fram, och det lustiga är att jag inte är ett dugg unik, även om jag naturligtvis tycker så själv just nu. Jag har ju det jobbigast och långsammast i världen! Men alla blivande mödrar där förlossningen inte startat för tidigt har väl känt något liknande, antar jag. Liknande i olika grad.

Jag fick iallafall lite perspektiv nyss när svägerskan ringde, och vi försökte boka in en helg som de kunde komma och hälsa på. Då blev det plötsligt väldigt uppenbart att det är väldigt lite tid kvar av mitt barnfria liv, max tre veckor! Det fanns helt enkelt ingen lucka i kalendern där vi kunde klämma in ett besök!

Då blev jag jättenervös istället.

2 kommentarer:

  1. Hm jo vet vad väntan innebär, trodde Ronja aldrig skulle komma ut, hade svårt att lita dem på rådgivningen som bedyrade att alla kommer ut! Hon är född 18 dagar efter bf. kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shit! Det var länge! Jag tror de startar förlossningen när det har gått max 14 dagar över bf här i Uppsala. Egentligen har jag ju inte ens gått över tiden ännu, men jag lurades av att vi trodde det var på gång för snart 5 veckor sedan, så det känns som om man bara har väntat sedan dess. Och så att jag har gått hemma hela graviditeten förstås...
      Får försöka lita på att alla kommer ut ;-)

      Radera