söndag 4 november 2012

Kontroll på förlossningen igen

Mitt i allt under middagen hos våra vänner tidigare i eftermiddags försvann halva ansiktet på S när jag tittade på honom. Tillsist flimrade hela mitt högra synfält och jag såg ingenting åt höger. Efter ett samtal till förlossningen var det bara att åka in för kontroll. På vägen in i bilen kom huvudvärken smygande och småningom försvann också flimret.

På förlossningen bedömdes det som migrän, eftersom blodtryck och urinprov var normala, och neurologen inte trodde att det var något stroke-liknande. Fisen verkade också må bara bra. Så nu är vi hemma igen, och jag förundras över hur många olika krämpor det kan finnas kvar att råka ut för! Borde jag inte ha haft alla snart?

migrän med synfältsbortfall under graviditet

2 kommentarer:

  1. Allt ska du nu råka ut för oxå under din väntanstid
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar finnas hur många nya krämpor som helst att prova på! Sen kommer ju amningsperioden också, så då har jag väl ett antal nya problem att testa ;-)

    SvaraRadera