torsdag 2 januari 2014

Ibland blir man överraskad

...som t ex idag då S föreslog att vi skulle åka till Erikshjälpen och titta lite (det brukar vara jag som tjatar, han brukar vara måttligt road av secondhand-affärsbesök. Ja, av affärsbesök generellt så länge de inte inbegriper elektronikprylar, verktyg eller liknande). Sedan blev jag plötsligt förvånad en gång till, då han pekade ut en soffa som han tyckte vi skulle köpa, och jag också tyckte att vi skulle det.

Så vi köpte en soffa. I grön plysch. För 300 kr. Och så överväldigad av allt var jag, att jag glömde ta kort på den, och den står kvar i affären tills vi har lånat ett släp och kan frakta hem den. Så ni får återigen ge er till tåls i väntan på bilder.

Jag bara lovar och lovar en massa bilder som ni aldrig får. Min trovärdighet som "pålitlig person" börjar vackla lite, känner jag. Men jag kan rita en bild på den. Eller nej, det kan jag ju inte. Men jag kan iallafall lova att min mamma kommer att kräkas när hon får se nyförvärvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar