onsdag 1 januari 2014

Glad också

Usch, ibland blir jag så trött på att jag låter så gnällig och negativ. Jag är ju oftast ganska glad, även om jag passar på att vräka ur mej min frustration på den här klago-bloggen. Ni får lite bilder på det här trollet istället, hon har ju faktiskt hunnit bli ett helt år under 2013.

Husbilderna som jag utlovat får vänta lite till. Det har varit så mörkt varje gång jag kommer på det, och mörkt är det ju större delen av dygnet nuförtiden, till mitt försvar.

Björn Borg hjälper till att städa, med kammen i handen ifall frisyren skulle behöva fluffas till

Barn med farmor, pyjamas, röd mössa och toarulle

Lilla A och kusin V är konstnärliga

Barn och mor öppnar julklappar. Årets julklapp i år torde vara den här fantastiskt mysiga ormen, som släpas omkring och kramas frekvent, klotterböckerna som svägerska och bonusdotter flitigt har klottrat i och ficklampan som Lilla A:s kusin har testat både på toaletten och på snöskyffeln (eftersom vi ju inte har någon snö, ifall någon har missat det)

Lilla A med far poserar i vårt väldigt gröna kök på nyårsafton

"Det här är min pappa."

"GOTT NYTT ÅR!!" *slängkyss*

 Se nu så glad och positiv jag kan vara, trots att jag 2014:s första dag fick tröjan rejält nerbajsad (av ettåringen, alltså. Ingen annan). Jag hoppas att det inte sätter nivån på det kommande året, jag skulle gärna vilja ha en gnutta mer flärd än så, om jag lite ödmjukt kan få önska mej något. Inte bajs på tröjan varje dag iallafall. Och inte när jag är bland folk jag inte känner, helst. Det var allt.

1 kommentar:

  1. Fina bilder!! Jag känner mig också sådär klagig fast jag egentligen mest är glad... Å andra sidan, hur kul är det att läsa en blogg där allt är frid och fröjd jämt? Inte så kul, nej :)

    SvaraRadera