fredag 24 augusti 2012

Postopdag 1, flytande kost

Imorse vid kl 5, när jag stod och hängde över diskbänken med en isbit tryckt mot tungan för att kunna svälja ner Alvedontabletterna med lite yoghurt, trodde jag att jag skulle bli tvungen att ringa sjukhuset idag och begära starkare smärtstillande alternativt inläggning med dropp, men nu känns det faktiskt något bättre.

Efter att jag kräktes upp all vätska jag pinat i mej under eftermiddagen/kvällen igår, för jag nu, i sann vårdpersonalanda, något slags vätskelista över intagen dryck idag. Det går rätt så bra, är uppe i 800 ml redan. Men jag märker att gårdagen har satt sina spår. Jag har nu ett antal gånger försökt sätta mej med tidningshögen på balkongen, men klarar inte av värmen utan att få blodtrycksfall, så nu ger jag upp och håller mej inne.

Dieten är följande:


Att tugga gör så djävulskt ont, så jag avvaktar med det ett tag. S gjorde supergod svampsoppa till mej igår kväll, men bitarna är lite för stora för att jag ska klara av den ännu. Jag hålller mej därmed till flytande kost utan bitar att tugga, och är väl medveten (efter att precis ha läst boken Den hemlige kocken) om att det kanske inte är den mest naturliga och mest hälsosamma kost man kan välja att få i sig, men jag låter bli att tänka på det just nu.

1 kommentar:

  1. Glass är både nyttigt å gott ;) Helst chokladglass!
    /A

    SvaraRadera