onsdag 15 augusti 2012

Bäckenbälte och knipövningar är mitt nya liv

Sjukgymnastbesöket utmynnade i ordination på bl a KNIPÖVNINGAR, som jag så ivrigt ratade häromdagen. Har svår att se hur det kan gynna mina slappa fogar, men jag är en lydig patient. Compliance är begreppet för er som inte jobbar inom vården. Har också investerat 310,- surt förvärvade (läs: av Försäkringskassan utbetalade) kronor på ett mycket sexigt bäckenbälte, i grått sjukhusmaterial, med kardborreband och gummiband. Ett råd jag ignorerade för ca en vecka sedan, men nu fick böja mej för. Och faktum är att det var ganska skönt när det väl satt på plats. Men snyggt? Nja...

Så nu ligger jag på vardagsrumsgolvet, iklädd det snygga bältet, och gör mina övningar och tänker på Susanne Lanefelt. "Kniiip!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar