fredag 31 augusti 2012

I natt läste jag ut "Konsten att tala med en änkling" av Jonathan Tropper

Mina sömnlösa nätter läser jag mycket, gärna i halvsittande ställning för att halsbrännan inte ska bli så svår. Här om natten läste jag ut Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper. En lättläst och humoristisk roman om kärlek och sorg där huvudpersonen Doug har förlorat sin fru i en olycka och försöker komma på benen igen. Trots att det inte blir allt för djuplodande griper boken tag i en, och det är svårt att lägga den i från sig. Jag älskar språket han använder sig av, och skrattar högt åt beskrivningarna flera gånger. Just så här skulle jag också vilja kunna skriva.

Medan jag läste fick jag en känsla av deja vu, temat och stilen kändes bekant. Sedan kom jag på att Är det någon där av Marian Keyes faktiskt påminner rätt mycket om den här boken.

Konsten att tala med en änkling - Jonathan Tropper - Pocket (9789186634100) | Bokus bokhandel

Detta inlägg är ett försök för att se om jag kan lyckas länka min blogg från Bokus.

Edit: Det funkade tydligen inte med Bokus. Måste ha gjort nåt fel...

Edit 2: Jo, nu funkade det! Nu har jag lärt mej hur man pingar sin blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar