tisdag 3 december 2013

Spännande liv

Innan jag träffade S har jag som vuxen aldrig varit magsjuk. Jag gjorde nästan en grej av att jag skulle tillhöra de där få procenten som är genetiskt immuna mot vinterkräksjukan. Men så var det alltså inte. Och 2013 är året då jag har varit magsjuk tre gånger, och året är inte slut ännu.

Nu var det då alltså dags igen. I förrgår kväll låg jag med dödslängtan på badrumsgolvet, och mer detaljer än så låter jag förbli onämnda med hänsyn till känsliga läsare. Idag har jag fortfarande ingen matlust, och har genomlevt dagen på en halv skål yoghurt och två smörgåsar som jag nyss tvingade i mej, klockan sju på kvällen.

Jag vet inte om det här med magsjuka och att jag träffade S egentligen har något samband, jag bara råkade skriva så. Min magsjuka har spridit sig till huvudet. Förutom att jag producerar konstiga sambandsresonemang har jag också en jäkla huvudvärk, som blir värre när mitt barn skriker eller mannen skär saker hårt mot tallriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar