torsdag 5 december 2013

Packningsprioritering

Om jag var utsvulten och sugen på sushi igår så är jag iallafall absolut inte det idag. Jag mår rätt ok, men mat vill jag inte ha. Lilla A verkar inte heller vara speciellt sugen, varken på sushi eller annan mat, och fortsätter på mandarin-dieten.

Inne på tredje mandarinen
Jag skulle dock måna om min käre make och steka lite pannkakor. Han fick nämligen springa från julbordet i huvudstaden igår och åka tåg med toalettplats hem igår, och är inte så kaxig idag. Då konstaterade jag att vi har packat ner en hel del som man kan behöva när man gör pannkakor.

Saker som behövs till pannkakor, men är nerpackade:
- visp
- skål
- salt

Saker som sannolikt inte behövs innan vi flyttar, men som inte blivit nerpackade:
- ett tio-tal påsklämmor i varierande färger
- maraccas
- solskyddsfaktor
- badskum (notera att vi inte ens äger ett badkar i nuläget)
- vissna blommor (kommer sannolikt inte att behövas i huset heller)

Det går att vispa till smet för hand med en visp tillhörande en "vispmaskin" som min trötte make kallade det. I en kastrull.

Vissen blomma. Oklart varför den finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar