onsdag 18 december 2013

Jag har glömt vad jag tänkte skriva här

I ett litet hörn i sovrummet, nära fönstret, kommer jag åt internet med mobilen. Ibland. Så nu håller jag mej blickstilla och formulerar ihop några meningar och hoppas att  kontakten med omvärlden inte bryts. 

Jag tycker egentligen inte om att blogga från mobilen, det går så långsamt att skriva jämfört med datorns tangentbord att jag hinner glömma vad jag tänkt säga innan jag lyckas få till meningarna. 

Hur som helst börjar den här flyttproceturen sakta gå i mål. Imorgon ska lägenheten lämnas över, städad och klar, och sedan är allt som har en deadline klart. De ouppackade kartongerna lär snällt stå kvar och vänta. 

Jag hoppas att vi inte har glömt något nu. Vår bankman ringde förra veckan och påminde oss om att skriva under lånepappren och några timmar senare var det försäkringskassan som bedrev uppsökande verksamhet och ville göra mej uppmärksam på att jag borde ansöka om fler föräldradagar. 

Nu är nycklar till styrelsen överlämnade, garageplatsen tömd, torktumlaren dammfri (jag lyckades inte lossa avloppsfiltret på tvättmaskinen, så jag hoppas att ingen kollar där när städningen ska godkännas) och ungefär hälften av julmaten inhandlad. 

Att jag glömde köpa den andra hälften av maten, att Lilla A inte har fått D-droppar på en vecka och att jag inte vet hur köksfläkten i huset fungerar får jag väl stå ut med för tillfället. Det snurrar på fort i min värld just nu, men kanske en lugn jul kan sakta ner takten lite. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jadå, det har gått över förväntan! Känns lite konstigt att ha lämnat centrum och min älskade lägenhet, men egen ytterdörr är inte att förakta ;-)

      Radera