onsdag 10 april 2013

BVC och resa

Nu har Lilla A visat upp sina färdigheter på BVC. Hon vände sig elegant och försökte sig t o m på att krypa lite på undersökningsbordet, något som imponerade stort på distriktssköterskan. Vikten var 5775 g och längden 62 cm, vilket stämmer väl med klädstorleken hon använder för närvarande. Längd och huvudomfång följde snyggt sina kurvor, men viktkurvan hade planat ut. Ingen fara på taket än så länge, men Lilla A är definitivt en tunnis.

Mamman är tröttare än tröttast idag, eftersom natten inte har använts till sömn. Istället har Lilla A tränat på att sparkas och slåss med sin mor som slagpåse, och av så mycket fysisk ansträngning blir man ju givetvis hungrig, så däremellan har hon samlat nya krafter genom att äta. Jag var väl inte världens piggaste efter vår norrlandsresa heller, sömnen blir ju lite si så där när man inte är på hemmaplan, både för mor och barn.

Därför ska det nu bli spännande att se vad jag har bokat för resa. Jag var nämligen in till resebyrån efter BVC-besöket och både bokade och betalade en resa till Mallis i september, och kände mej lätt ofokuserad när jag stod där och viftade med mitt bankkort. Dyrt blev det iallafall, så förhoppningsvis har jag bokat något bra.

Alcudia, bild lånad från Apollo

2 kommentarer:

  1. Shit vilken skillnad på våra nästan lika gamla barn! Var till rdg igår och Pontus är 69 cm lång och väger 8215g! Skulle säkert va svårt att tro att dom är lika gamla om man lade dom bredvid varann :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, hon är liten. Av bebisarna i föräldragruppen, där alla är födda i november är hon minst :-)

      Radera