fredag 22 mars 2013

Tråkig?

Alexander Bard uttalade sig för ett tag sedan om gymkulturen, att den har förgiftat folk så att de slutar läsa böcker och blir dumma i huvudet. Personligen tycker jag väl inte att det ena utesluter det andra, om man har tid hinner man förhoppningsvis både lyfta tunga saker på gymmet och förkovra sig i litteratur där emellan. Jag håller dock med om hans poäng; det värsta är ju inte att vara ful utan att vara tråkig.

Vem vill vara tråkig, liksom? Så fruktansvärt! När jag gick på stan idag kände jag mej dock lite tråkig. Eller inte så färgstark iallafall. För så här ska vi klä oss i vår, enligt butikerna.


Även barnkläderna präglas av samma kulörta ideal.

Lite väl magstarkt för mej (och nu pratar vi inte om magrutor, införskaffade pågymmet), vars garderob domineras av tråkigt svart. Men jag har en välfylld bokhylla iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar