onsdag 20 mars 2013

Dagens Hoppsan!

Eller gårdagens egentligen. S och jag var in på resebyrån för att diskutera en planerad resa till hösten. På resebyrån är de underbemannade och endast en disk är öppen, varför vi fördriver tiden i väntan på vår tur genom att gå runt i lokalen och bläddra i broschyrer, samtidigt som vi inte kan undgå att höra vad somk diskuteras.

Före oss i tur är en äldre man (läs: ca 70 år) med slitet utseende. Överviktig och med rollator. Nedsatt hörsel verkar han också ha eftersom han pratar med mycket hög röst. Han planerar en resa till Turkiet och funderar på vart och när han ska åka.

Plötsligt hör jag: "OM MAN SKULLE HITTA NÅGON KARL SOM MAN VILL TA MED UPP PÅ HOTELLRUMMET, VAD SÄGER DE OM DET DÄR BORTA?" Varefter försäljaren, utan att röra en min, svarar att vad han väljer att göra på rummet är hans ensak, så det ska inte vara några problem.

Jag vill ju inte vara fördomsfull, han får väl ragga män i Turkiet bäst han vill. Ändå kunde jag inte låta bli att hoppa till, och skrattar vänd mot hyllan med thailands-kataloger. Det kändes så absurt när jag såg framför mej denna herre, raggande på stranden med sin röda rollator. Eller så var det det oväntade i att någon högt och ljudligt talar om sina planerade semestereskapader av sexuell karaktär på detta sätt, så att alla runt omkring får ta del av dem.

2 kommentarer:

  1. Ha-ha-ha, vilken oväntad situation. Håller tummarna för farbrorn =).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var just det som fick mej att hoppa till :-) Och känna mej fördomsfull och full i skratt samtidigt.

      Radera