måndag 4 mars 2013

Sunkmorsan

Jag har gått ner alla mina 14 gravidkilon, och lite till. Jag har ingen våg hemma, så jag vet inte exakt var det landar, men ett par kilo under utgångsvikten iallafall. Nu är det då inte aktiv träning och nyttig kost som är orsaken till denna viktnedgång, även om jag önskar att jag kunde säga så. Nej, snarare är det Lilla A som äter och äter av mej, och så toppade jag ju med en magsjuka föregående helg, som nog åt ett par kilon den med.

Konstigt nog kan jag ändå inte ha några av mina kläder som jag använde innan graviditeten. Jag vet nämligen inte var på min kropp jag har gått ner i vikt, för allt är större än förut. Jag får inte på mej några av mina gamla tröjor/skjortor, för brösten är för stora, låren är för breda för jeansen och magen hänger över byxlinningen om jag ändå lyckas pressa mej ner i några byxor.

Därför blev jag igår, trots min snålhet på föräldradagarna, tvungen att offra lite av föräldrapenningen på nya byxor och ett par linnen som det fungerar att amma med. Och nu när jag sitter i soffan, iklädd mitt nyförvärv, och precis har ammat upptäcker jag att jag har en stor fläck med bröstmjölk på byxbenet och över magen på linnet. Tack för den.

Jag kan lika gärna hasa runt i mjukisbyxor som en äkta sunkmorsa, för mitt försök att shapa upp mej fungerar ju uppenbarligen inte särskilt bra.

Byxorna är röda, inte rosa som det ser ut. Och fläcken var alltså inte heller där när jag köpte dem.

Update: Nu ca 5 minuter senare är mitt andra ben täckt av barnsaliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar