fredag 24 oktober 2014

Hösten

Jag brukar gilla hösten. Den känns ofta som en nystart, som nyår liksom. Man får energi, hittar en ny vardag och tar tag i saker och ting. I år vet jag inte. Träden känns nakna, och kylan och vinden biter sig in i märg och ben. Energin infinner sig inte, och jag har tappat mitt eget liv och tar bara tag i andras saker känns det som.

Och jag är oändligt less på det. Så less att jag faktiskt just nu bara har för avsikt att sticka huvudet djupt ner i sanden och inte se, inte höra. Jag kanske tar med Lilla A till sandlådan, det skulle kunna funka. Medan hon gräver och kör med bilar kan jag stoppa ner mitt huvud.

För min avsikt är att umgås med min lilla familj i helgen. Bara vi. Och förhoppningsvis utan att ryka ihop. För vi blev plötsligt bara vi detta veckoslut, något vi inte riktigt trodde. Hej seriemaraton!


Morgondisk, efter att ha varit vakna två timmar

4 kommentarer:

  1. Man kan inte ägna sig åt andra jämt, ta hand om dig själv också. Det förtjänar du.

    SvaraRadera
  2. Önskar att jag kunde hjälpa er på något sätt. Säg bara till om du kommer på hur. Hoppas att ni får en skön helg! Kram, Minna

    SvaraRadera