måndag 6 oktober 2014

Förskola

Igår kväll kände jag mej så krasslig och snorig att jag mer eller mindre bestämde att inskolningen på Lilla A:s förskola skulle få vänta någon dag. I morse vaknade jag dock hyfsat pigg, och med eld i baken tog vi oss i väg. Till Lilla A:s stora besvikelse med buss, hon hade önskat resa med flygplan.

Nu ligger ju vår förskola en bit bort, men inte så långt att flygplan känns befogat, så stadsbuss fick det bli. Och fram kom vi, i god tid, till en isande kall gård. En tjurig och frysande Lilla A och en kall och ruggig mamma spenderade sedan nästan 2 timmar ute i snålblåsten innan vi fick tillåtelse att gå in. 

När vi tinat upp, både kroppsligt och själsligt flöt det på bättre. Vi sov lite middag och sedan var det småningom dags att tacka för oss, till barnets stora besvikelse. Hon hade gärna stannat några timmar till bland leksakerna och de andra snoriga barnen. 

Jag var dock nöjd med hemfärd. Tills jag mötte en trött och sur man där hemma. Barnet anammade samma humör, så det kändes helt ok att åka iväg på KBT-session. Nu ska jag gnälla över min livssituation, och sen, förhoppningsvis pigg och nöjd, åka hem till en gladare familj än jag lämnade. Med nya vantar, som jag köpte till Lilla A på vägen. Hon ska iallafall inte behöva frysa händerna av sig imorgon, nu när jag har inskolats i förskolevärlden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar