fredag 31 oktober 2014

Godis utan bus

Ok, jag är en orutinerad villaförortsbo. Jag hade missat att det var halloween ikväll, trodde det var imorgon. De allra första bus-eller-godis-tiggarna blev således utan godis. De plingade ju på redan vid kl 15.30, och jag var faktiskt på väg till affären!

Å andra sidan var ungarna också rätt oförberedda - de ville ju bara ha godis, och hade inget bus på lager. Det hade faktiskt ingen av det tiotal ungar som plingat på under kvällen, men när sällskap nummer två ringde på var iallafall jag bättre förberedd.

Jag var ju dock tvungen att testa dem, och den enda under kvällen som fann sig snabbt var grannen närmast oss, som snabbt hotade med att hans brorsa stod beredd med ketchupflaskan ifall han inte fick godis. Han hade onekligen förstått grejen och kunde ha fått hela godisskålen om jag inte kände mej tvungen att spara för fler små tiggare, och för grannsämjans skull.

Faktiskt så ångrar jag mej lite nu att jag inte gav honom skålen, för nu har jag ätit godisrester så att jag mår illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar