lördag 15 mars 2014

Det här med att åka buss

Jag tränar på det här med att ta mej till och från jobbet med buss. Och förhoppningsvis kommer jag snart att vara ett proffs på det. 

För en liten stund sen, t ex, då stressade jag ut från jobbet, flexade ut tidigare och rusade till busshållplatsen för att hinna med en tidigare buss än igår. Och, jo jag hann. Sitter på bussen nu. Den var dessutom sen, plus att den tar ca 10 minuter längre tid hem till min hållplats än den senare avgången. 

Slutsats: jag är hemma samtidigt som igår, men med minustid på flexen och några minuters extra busserfarenhet att lägga till handlingarna. Men jag lär mej.

Annars då? Ja, vad ska jag säga. Jag åkte till mitt jobb vid lunchtid, från ett hem där atmosfären närmast var att likna vid en grå fuktig gammal filt. Ska försöka sova lite, åtminstone skrynkla till lakanen en aning, innan det är dags för att stå till landstingets förfogande kl 06.45 imorgon bitti. Heja heja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar