måndag 23 juni 2014

Med andan i halsen

Jag har alltid varit morgontrött. Det blir inte bättre med åldern, kan jag tala om för den som undrar. Nuförtiden är jag dessutom en utarbetad, mentalt utmattad, ständigt hålögd småbarnsförälder. 

Med detta som bakgrund förstår ni varför jag tog den senaste möjliga bussen till tågstationen imorse. Man stiger ju inte upp 40 minuter tidigare än man måste om det finns en chans att kunna hinna.  Inte jag iallafall. 

Dumt kanske, men det må vara min spänning i livet. Också dumt att inte se till att man har fixat tågbiljett när man ämnar vara ute i sista minuten. 

Vad händer? Jo, bussen är försenad. Mina 15 minuter tillgodo förvandlades till 2. Men jag hann! Med andan i halsen och en puls i närheten av det maximala stod jag på perrongen en minut innan tåget kom, utan biljett. Den plingade in i mobilen precis när kontrollanten kom fram till mej. Nu ska jag sova lite på tåget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar