tisdag 17 juni 2014

Bla bla bla

Något bättre idag. Men annars känns det rätt motigt. Pipdansarhistorien utredd och nergrävd, men jag är så trött på att andas den här soppan hela, hela tiden. Det känns som om jag inte äger mitt liv längre.

Tre arbetspass kvar till semester, och nedvarvningen har börjat. De sista passen är på något sätt tyngst att jobba. Idag har jag iallafall varit ledig, och ägnat dagen åt secondhandmaterialism och hemmafix. Häcken är klippt, vilket till största delen är makens förtjänst, och trädgårdsmöblerna har fått sig en omgång färg.

Tittut!
I helgen var vi och tittade på veteranmotorcyklar och -mopeder, eftersom lillebror var med och körde s k veteranrally runt omkring i Uppsalatrakten
Veteranhjälm
Bjuder på en selfie, med en hög skor i bakgrunden. Nyloppad klänning

Ber om ursäkt för dålig bildkvalitet, men ni kanske anar skönheten hos den här gamla kartan, som hittade sin plats, från Erikshjälpen, till väggen ovanför vår soffa

Lilla A har fått en byrå till sitt rum

Och så kunde jag inte låta bli de har skorna, som inte kommer att passa henne förrän kanske nästa sommar eller året därpå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar