måndag 13 maj 2013

På väg hem

Jag hade inte lyckats bestämma mej för vilken båt vi skulle åka hem med igår, vilket resulterade i att när ambivalensen lagt sig och vi skulle till att åka fanns det inga bilplatser kvar på någon av båtarna på hela dagen. Vi fick snällt stanna kvar ett dygn till. Trevligt i och för sig, men nu längtar vi efter S.

I skrivandets stund befinner vi oss, Lilla A och jag, på en, i det närmaste, folktom eckerölinje, vilket känns väldigt skönt efter att ha trängts med fulla pensionärer och skrikiga ungar de senaste gångerna vi åkt över. Båtresorna är rätt dryga (även om en medresenär vid bordet intill nyss påpekade att Lilla A såg så glad ut just för att hon fick åka båt).

Vår extra dag på ön gjorde att vi hann träffa goda vännen N, som jag ser alldeles för sällan, och så lyckades vi slutföra lite syprojekt. Nu ska jag hinka i mej några muggar kaffe så jag orkar köra bil en dryg timme. Några nätter på bortaplan har medfört orolig sömn för Lilla A, och därmed också för mej.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar