onsdag 29 maj 2013

Ljuv musik

Idag tog jag fram min gamla fiol. Jag spelade under många år när jag var barn, min första fiol fick jag av mina musicerande föräldrar som tvååring. Som trotsig 16-åring slutade jag dock med allt som hade med musik att göra, vilket känns väldigt sorgligt idag.

Under 20 år har jag alltså knappt rört fiolen, men nu har jag plockat upp den ur lådan ett par gånger. Den skulle dock behöva lite varsamt underhåll för att låta bra, samtidigt som ägarinnan skulle behöva en hel del övning.

Inte ens den annars så diplomatiske och vänlige S kunde förmå sig till att säga att det lät bra. Och Lilla A började gråta. Men nu har hon nya peltorskydd som hon kan använda nästa gång fiolen kommer fram ur sin låda. S får väl helt enkelt bita ihop.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar