torsdag 14 november 2013

Den egna tiden

Ikväll har jag haft egentid, detta laddade begrepp. Och nu snackar vi för en gångs skull inte om slösurfning på mobilen efter att barnet har somnat, eller att få klippa tånaglarna ifred. Nej, jag har varit med mina bokcirkelvänner på föreläsning med barnmorskan och psykoterapeuten Louise Hallin (<- länk, klicka alltså här, för er som glömt bort vad det betyder ;-)), som ni kanske känner igen från TV4:s Nyhetsmorgon.

Dels var det skönt att få klä på sig lite vanliga kläder, utan rester av snor och barnmat, och komma utanför huset och träffa vuxna människor, utan barn närvarande. Dels var det en rolig och intressant föreläsning. Jag behöver varje kvitto på att vi tänker rätt när det gäller tonårsproblem, och nu fick jag det igen, och det är jag tacksam för. 2-årstrotset har vi ju inte kommit till ännu, så det kanske behövs en förnyad föreläsning om ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar