torsdag 27 december 2012

Julhelgen är över

Nu är julhelgen över, och det är faktiskt skönt. Nyår återstår, och vi har ännu inte riktigt bestämt hur vi ska ta oss igenom det. Faktum är att jag fortfarande sover asdåligt, vilket medför att jag inte mår så bra, och i det läget känns det inte så kul att ha gäster. Det är nämligen planerat sedan länge att min släkt ska komma över nyårshelgen, och nu måste jag bestämma mej för hur jag ska göra med det.

Det är inte roligt att behöva ställa in, men om jag inte får sova blir det ändå inte roligt. Dessutom är min brorsdotter 2 år, och vaknar förmodligen runt 7-tiden, vilket i kombination med Lilla A:s läggdagstid runt kl 2 medför att de timmar man kanske kan få lite orolig sömn blir ännu färre än normalt.



Trots gäster blev julhelgen ändå rätt så lugn och ostressad. Tonåringarna har varit här 5 dagar, och svärföräldrarna över julafton och juldagen. Nu har jag återtagit vårt extra sovrum och spenderat morgontimmarna där med öronpropparna intryckta halvvägs in i hjärnan. Vi måste skaffa en större bostad. Måste bara lyckas uppbringa energi till att ta tag i det.

1 kommentar: