söndag 24 juni 2012

Rånäs slottsruin

Roslagen är vackert! Vi hittade till Rånäs slottsruin, som jag inte hade en aning om att existerade. Efter först en biltur och sedan en promenad på ett par hundra meter, bland kor, fästingar, sniglar och andra vilda djur, kom vi fram till det här.



Vacker utsikt!



Och magen börjar bli stor...



Det blev lite fika nedanför tornet innan hemfärd. Vi klarade oss från fästinganfall, ovaccinerad som man är. Nu lär man ju bli tvungen att vänta åtminstone till nästa sommar, innan man aktivt kan skjuta upp vaccinationerna utan anledning igen. För av någon orsak tycks det vara omöjligt att komma sig iväg och ta de där fördömda sprutorna.

Huruvida man ska vaccinera sig som gravid eller ammande verkar det råda lite delade åsikter om, när man kollar runt, så jag väntar som sagt till nästa år med mina dåliga ursäkter. I år skyller jag på magen, och fortsätter att trampa runt i fästinggräs. För trots allt går jag största delen av mina steg på asfalt, och där är det lyckligtvis ganska sällsynt med fästingangrepp. Och ja, jag är medveten om att det där sista var en dålig ursäkt, dem tycks det dock vara ganska lätt att få till!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar